Afvalporselein

Regelmatig word ik gebeld door een kringloopwinkel dat er een paar doosjes porselein voor mij klaar staan. Porselein dat anders naar het grofvuil zou gaan. Zowel bordjes als kopjes.

Laatst zag ik dat het onder het grote raam van het tuinhuisje nog niet afgewerkt was. Meteen een plank gezaagd van triplex dat ik nog had liggen en in de grondverf gezet. In eerste instantie had ik een ontwerp, maar dat bleek niet te werken met het porselein dat ik had.

Dus heb ik de plank omgekeerd, wat inspiratie opgedaan op pinterest en vervolgens wat kopjes kleiner gemaakt. De een lukte wat beter dan de ander, maar dat maakt het juist speels. Wie weet komen er wel plantjes in die je kunt zien als je voor het raam zit.

De basis is er. Een voor een ga ik met de kopjes aan de slag en plak ik porseleinen stukjes aan de binnenkant.

Omdat ik toch het vogelbadje aan het voegen was heb ik meteen deze plank gevoegd, zodat ik de kopjes vast kan plakken. Met onze klusser ben ik al aan het kijken geweest hoe ik hierna verder zal gaan om er een geheel van te maken.

Alle kopjes zijn vastgeplakt en ik heb stukjes geknipt van borden in oranje, geel en groen. Lijkt wel leuk te worden. En ik heb nog wat kopjes met bloemen geknipt zodat er nu een slinger van bloemen ontstaat. Voorlopig genoeg materiaal om een hele tijd te kunnen plakken.

Flink door geplakt afgelopen week en toen kon ik hem gisteren voegen. Niet een heel gemakkelijk project om te voegen door de kopjes en doordat de stukjes nogal ongelijk in hoogte zijn. Als het droog is loop ik het stukje voor stukje na met een mesje.

Er volgt nog een foto als hij onder het raam zit èn als er plantjes in zitten.

3 gedachtes over “Afvalporselein

Plaats een reactie