Deur post

Op 15 maart begonnen aan deel 3 van het 4-delig mozaiek project, waarbij het Tiny tuinhuisje van een lelijk eendje getransformeerd wordt naar een kunst creatie. Het begon met een afwerkrandje onder een raam.

(We are making a Tiny gardenhouse from a barn with sheet plilling. I am making some mosaic plates to make it more nice. This one becomes next to the door. For fun I make little (letter) boxes on it.)

I want to show the beauty of imperfection by mostly using second hand material and porcelain. In this world It seems to me that everything had to be perfect, nice and sweet. But also in imperfection there can be harmony.

Dit deel komt naast de deur en het leek mij grappig om er een bakje aan te bevestigen waar je briefjes in kan doen of iets dergelijks. Ik vond er twee bij de kringloop. Een klein kastje waarvan 1 laatje ontbreekt, maar waar je wel iets in kunt zetten met leuke hartjes die ik vandaag gemozaïekt heb.

Het andere bakje was een trucendoos, maar dat zal ik pas later. Het leven heeft heel wat trucjes met mij uit gehaald om mij duidelijk te maken waar ik nog vast zat aan verkramping en waardoor ik nu zo lekker creatief bezig kan zijn.

Het paneel heb ik wederom zelf ontworpen en gezaagd. De vorm past bij het topgevelornament erboven. Op deze foto zie je hoe ik begonnen ben met spelen met het materiaal. Een paar dingen had ik al een tijdje in mijn hoofd, zoals de omgedraaide tuit van een kapotte theepot met een bakje er onder en de blauwe steentjes die in een vaas zaten bij de kringloop. Ook bij dit project werk ik met kringloop materiaal en laat ik mij daardoor leiden. Daarnaast verwerk ik stenen uit de grindpaden van onze tuin.

Dit werk wordt echt weer heel anders dan de vorige twee voor het Tiny tuinhuisje. Het blauwe gedeelte is inmiddels af.

Op de deksel van het rode blik heb ik twee oortjes geplakt en het idee ontstond om daar bijkleurend porcelein op te plakken en dit door te laten lopen in het paneel er onder.

Ik had hem nog niet verticaal gehad en begon nu toch wel heel nieuwsgierig te worden naar het effect. Zeker nu het gele ladenblokje vast zit. Het rode blikje komt aan het gele balkje en het blauwe kommetje onder de tuit.

Van de week spraken we over het middelste vakje en wat ik daar in zou kunnen zetten. Ineens bedacht ik dat ik een klein boeddha beeldje heb en ik vind het wel een leuk klein grapje om die daarin te zetten. Ook gezien al het China porselein.

En nu is hij af. Hij hoeft enkel nog gevoegd te worden. Daarna kan het kommetje en het rode blikje ook vast gemaakt worden. Het wordt al warmer buiten, zodat ik binnenkort de kozijnen kan verven. Nog 1 mozaiek te gaan en dan kunnen ze opgehangen worden.

(26-6-18) Het grote mozaïek hangt nu ook op zijn plek. Ik heb hem gewogen: hij weegt 6 kg! Het blikje helpt om alles te aanvaarden wat scheef is 😂😂😂

En nu hij op hoogte hangt kan ik pas echt zien hoe hij geworden is, komen de stenen uit de tuin meer tot zijn recht en glinstert het goud in de rand prachtig in de zon en…

3 gedachtes over “Deur post

  1. Goh wat een geweldig leuk idee om het tuinhuisje zo te transformeren tot een prachtige zwaan, ik heb geen tuinhuisje ( nog niet misschien in de toekomst zou er graag een wilken) maar als ik er een had dan ging ik hem gelijk ook mozaïeken.
    TOP joh ben heel benieuwd naar het eind resultaat 😊 ❤

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie